יום חמישי, 9 באפריל 2009

בעלי מקצוע טובים: איך מזהים אותם?

הכי קל להתלונן ולהתעצבן, אבל כדאי גם לדעת איך כן להצליח עם בחירת בעלי מקצוע. אין מאה אחוז, אבל ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לדעת עם מי להתעסק ועם מי לא.

כך תזהו בעלי מקצוע טובים:

לפי החיוך. לא, זה ממש לא נכון לכולם, ויש מקרים בהם מאחורי זה לא עומד שום דבר. אבל ישנו סוג מסויים של בעלי מקצוע שאפשר לזהות אותו מרחוק - לפי החיוך. בעלי מקצוע טובים לא חייבים להיות חייכנים, אבל מי שעושה את מה שהוא עושה באדיבות וברוח טובה, לעיתים לא נדירות הוא גם אדם הגון.

לפי הסדר והניקיון. וירטואוזיות זה נחמד וכישרון זה חשוב, אבל בעלי מקצוע שלבושם נקי ומסודר והטנדר שלהם לא פולט עשן שחור, הם בסבירות גבוהה יותר אלא שלא ישאירו בלאגן גם אצלכם.

לפי שפת הדיבור. לא כולם חייבים להיות משוררים, אבל כולם יכולים לדבר יפה. כן, גם לי היה פעם מוסכניק עם פה מלוכלך, והוא דווקא היה בסדר - אבל כשאתם מדברים עם בעלי מקצוע קודם להזמנת העבודה, תמיד תחשבו איך הם יישמעו לאחר סיום העבודה, בעיקר אם היא לא תהיה לשביעות רצונכם.

לפי הדייקנות. קורה שלא מגיעים בזמן, אבל אם מתעכבים אז גם אפשר להתקשר להודיע. בעלי מקצוע שלא מגיעים בזמן לפגישה עם הלקוח, נוטים גם לא לסיים בזמן את עבודת השיפוץ שהזמנתם. עובדה סטטיסטית ידועה.

לפי המחיר. אם הוא זול מדי או יקר מדי, תתרחקו. לא מסובך מדי להבין.

לפי התמחיר. בעלי מקצוע טובים עושים אחד משני דברים: אומרים לכם מראש מה טווח המחירים או מוציאים הצעת מחיר מסודרת. אתם לא אמורים להיות מופתעים.

לפי המהירות. לא רק מהירות הביצוע אלא גם המהירות בה הם נעלמים עם סיום הביצוע של העבודה, אחרי שהשאירו אחריהם שולחן נקי מכל הבחינות. למה שלא תזמינו אותם לקפה, קודם?

אין תגובות: