יום חמישי, 16 ביולי 2009

בעלי מקצוע יוצאי דופן

ישנם בעלי מקצוע טובים יותר או פחות, וזו דרכו של עולם. ישנם גם בעלי מקצוע יוצאי דופן שמבצעים עבודה טובה במיוחד ולעולם לא חסרה להם פרנסה. מה מאפיין את האנשים האלה?

אם נרצה להיות ציניים נוכל לומר שכדי להיות בעל מקצוע "יוצא דופן" כל מה שעליך לעשות הוא לבצע עבודה טובה בהגינות. זו, כמובן, אמירה קצת צינית מדי כי למרות החשד של לקוחות רבים מפני בעלי מקצוע לא ישרים ולא מקצועיים סביר להניח שלו היינו בודקים היינו מגלים שכמו במקצוע שבו אנחנו עוסקים - מה שזה לא יהיה - בכל תחום ישנם אנשים טובים יותר או פחות.

מדוע ישנם בעלי מקצוע שאינם ישרים? כנראה כי במאבק על הפרנסה וההכנסה יש יתרון למי שמוותר על "מגבלות" כמו ביצוע עבודה טובה ושמירה על כללי האתיקה המקצועיים. מי שמטה את החלטותיו ומתאים את איכות עבודתו ואיכות יחסיו עם הלקוח בהתאם לצרכים האנוכיים שלו, עשוי אכן להרוויח יותר - לפחות בטווח הקצר.

מצד שני, בטווח הבינוני והארוך הצלחת עסק היא במידה רבה פונקציה של מוניטין. בעלי מקצוע איכותיים, בעלי מוסר עבודה גבוה, הם אלו שיזכו לאורך זמן במוניטין הטובים יותר וייהנו מתנועת לקוחות אינטנסיבית יותר, יותר הזמנות ובסופו של דבר גם יותר הכנסות.

בעלי מקצוע שמחפשים את הדרך הקלה ומוכנים להתפשר על איכות העבודה שלהם, ישאירו אחריהם שובל של לקוחות מתוסכלים וכועסים ויקנו לעצמם מוניטין שלילי אם בכלל.

אין תגובות: