יום שלישי, 20 בינואר 2009

המלצות על בעלי מקצוע

עוד כמה מילים, ברשותכם, על הביטוי הזה "בעלי מקצוע", ומה שעומד מאחוריו - וגם על הפתרון למציאת בעל מקצוע טוב: המלצות.
באחד הפוסטים הראשונים בבלוג הזה כבר דיברתי על הבעייתיות הכרוכה במושג "בעלי מקצוע". כשאומרים לנו על מישהו שהוא "בעל מקצוע" או "איש מקצוע", לא תמיד ברור אם הכוונה היא שהוא רק עוסק במקצוע המסויים בו מדובר, או שהוא באמת מתמחה בו - כלומר, בעל הסמכה מקצועית ו/או לפחות בעל ניסיון מקצועי רב (בתחומים בהם אין הסמכות מקצועיות, ויש כאלה).

גם מי שיש לו הסמכות וניסיון יכול להיות בעל מקצוע גרוע. לעומת זאת, מי שאין לו לא ניסיון ולא הסמכה (שמעידה על כך שלמד את המקצוע), בוודאי ובוודאי שאי אפשר לסמוך על יכולותיו. בענפים מסויימים יש צורך ברישיון על-מנת להעניק שירותים (טכנאות, מכונאות, חשמלאות וכו'), אבל גם רישיון לעיסוק במקצוע מסויים איננו מבטיח שבעל המקצוע הוא מוכשר ומיומן וחשוב לא פחות - ישר.

אז איך יודעים שבעל מקצוע מסויים הוא בעל מקצוע טוב? מבקשים המלצות. רצוי, כמובן, לא לבקש את ההמלצות מבעל המקצוע אחרי שמזמינים אותו, אלא לבקש מחברים, מכרים ובני משפחה המלצות על בעלי המקצוע שלהם. בעל מקצוע מוכר, שיש איתו ניסיון עבר טוב ויש לו מחוייבות כלפי לקוחות וותיקים, הוא הבחירה הטובה ביותר. ומה עושים כשאין כזה בהישג יד? פונים לגורם בלתי תלוי שעוסק בהמלצה על בעלי מקצוע, כמו אתר המקצוענים.

אין תגובות: