יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

שיפוץ קורות חיים

הכל עניין של נקודת השקפה ושאלה של ניסוח. לא צריך להגזים עם שיפוץ של קורות החיים שלכם, אבל קצת שפכטל לא יזיק.

אתם מחפשים מקום עבודה חדש ומשגרים את קורות החיים שלכם למגוון מעסיקים פוטנציאליים. האם כדאי לסמוך על הגורל או עדיף לשקר? ובכן, יש כמה אפשרויות באמצע בין להיות טפשים לבין להיות רמאים. אתם לא צריכים להכניס לקורות החיים שלכם שקרים מוחלטים, אבל לא יזיק לשפץ אותם קצת.

הכל שאלה של ניסוח. לדוגמא, אל תגידו "עבודה בתור שיפוצניק בעסק של אבא" אם אפשר לומר "ניהול תפעולי של חברת שיפוצים משפחתית". אל תאמרו שהחברה עסקה בשיפוץ אסלות ואמבטיות אם אפשר לקרוא לזה "שיפוץ וחידוש אביזרים סניטריים" (מצאנו את זה כאן). אל תציגו את עצמכם כ"קלדנית במשרה חלקית" כשאפשר לומר "עבודה פקידותית". אל תאמרו "עובד ניקיון" כשאפשר לומר שעבדתם במחלקת התחזוקה.

ניפוח של קורות חיים הוא לא תמיד הכרחי ולפעמים אפילו מזיק. אם התואר או תיאור התפקיד שלכם נשמע טוב, אין צורך לפרט ולספר כל דבר שעשיתם - ובכל מקרה, קורות החיים לא צריכים להיות ארוכים יותר מדף אחד. אם יש לכם ברזומה שמות ידועים של חברות גדולות, השמות הללו חשובים יותר ממה שעשיתם - הם הדבר שצריך להדגיש.

אל תספרו מה עשיתם בגן ובבית הספר היסודי, ואם עברתם את גיל 25 - גם לא מה עשיתם בצבא. שיפוץ קורות חיים קשור לא רק למה שתאמרו אלא במידה רבה גם למה שתשמיטו.

אין תגובות: