יום שלישי, 17 במרץ 2009

7 טיפים לבחירת בעלי מקצוע

אם אתם מתכננים שיפוץ או תיקון משמעותי בביתכם, הבחירה בבעל מקצוע רציני והגון היא הדבר הכי חשוב מבחינתכם. שבעת הטיפים הפשוטים האלה יעזרו לכם לבחור בעלי מקצוע טובים לכל עבודה.

1. היו בעלי מקצוע. טוב, אתם לא צריכים ממש להיות בעלי המקצוע בעצמכם, אבל כדאי ללמוד את חומר. לפני שתפנו לבקש הצעות מחיר הקפידו ללמוד את הנושא ולהכיר את המושגים ואופן התמחור המקובל. כך תדעו לשפוט האם בעל מקצוע אליו אתם פונים מוסר לכם מידע נכון ומקצועי או "מסבן אתכם". אל תנופפו בידע שלכם - שאלו שאלות תמימות ושימו לב לתשובות שאתם מקבלים.

2. העדיפו בעלי מקצוע מומלצים. תנו עדיפות לבעלי מקצוע שקיבלתם עליהם המלצות או היעזרו באתר לדירוג בעלי מקצוע. ספרו לבעל המקצוע מי הפנה אתכם אליו, כדי ליצור מחוייבות. אם מדובר בעבודה גדולה, בקשו מבעל המקצוע המלצות מלקוחות קודמים.

3. בקשו הצעה מפורטת. הצעת המחיר צריכה להיות מפורטת ככל האפשר ולהתייחס לכל מרכיבי העבודה וההוצאה - חלקים, חומרים, שעות עבודה, תיאור העבודה, פירוט של החומרים או החלקים בהם ייעשה שימוש וכו'. וכמובן: תוקף ההצעה.

4. התעמקו באותיות הקטנות. שימו לב שההצעה כוללת גם את כל הפרטים ה"טכניים": שם בעל המקצוע או החברה, פרטי העוסק, כתובות, טלפונים, פרטי הרשיון המקצועי אם נדרש כזה, וכו'.

5. פנו למספר בעלי מקצוע לבקש הצעות. אם מדובר בשוק שיש בו תחרות, פנו לשלושה בעלי מקצוע לפחות לפני שאתם בוחרים. אל תלכו על ההצעה הזולה ביותר - לכו על ההצעה שנראית הכי רצינית. בכל מקרה, כדאי לעיין במחירון מקצועי של התחום, אם קיים כזה, לפני ש

6. שימו לב ללו"ז. הקפידו לסכם בעל-פה על לוח-זמנים לעבודה, אך הקפידו לקבל הכל גם בכתב, כחלק מהצעת המחיר. בעלי מקצוע טובים אינם חוששים להגדיר מסגרת זמן וידעו גם לציין מהם האילוצים האפשריים.

7. היו הוגנים. אם אתם רוצים שיהיו הוגנים אתכם, הקפידו לבוא בידיים נקיות ולהניח הכל על השולחן. אל תנסו לנצל ולא ינסו לנצל אתכם.