יום חמישי, 12 במרץ 2009

החיפוש אחר בעלי מקצוע טובים

כולנו מוצאים את עצמנו מדי פעם במצב שבו אנחנו נדרשים לשירותיו של בעל מקצוע כזה או אחר. ובואו נודה בזה לעצמנו - כמעט תמיד נעשה בחירה גרועה ונצטער עליה. כמעט תמיד נרגיש, בסופו של דבר, שעבדו עלינו.

לעיתים קרובות זה מתחיל מבעיה דוחקת - אולי כזו שדחינו עד שהיא הפכה אקוטית: נזילה שהחמירה, סתימה שנפתחה ואז נסתמה מחדש, מכשיר חשמל (מכונת כביסה, מייבש, תנור וכו') שגמגם ואז השתתק וכדומה. בלחץ העניינים, אחרי שניסינו לפתור את הבעיה ונכשלנו, נחפש מישהו שיוכל לעזור.
איתור בעלי מקצוע הוא לא עניין של מה בכך. ישנם אמנם הרבה מדריכים מודפסים או מקוונים של בעלי מקצוע מומלצים, ותמיד אפשר לפנות למדריך של דפי זהב, שיש בו בעלי מקצוע רבים מכל הסוגים (כולל אלו שעבדו עלינו בפעם הקודמת שהזמנו אותם). לעיתים אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר אם מחזיקים בהישג יד רשימה של בעלי מקצוע ששירתו בעבר אותנו, או אנשים שאנחנו מכירים, לשביעות רצוננו או רצונם. אבל בשורה התחתונה, אנחנו נדע מה קיבלנו רק בדיעבד, כשכבר אי אפשר להתחרט.

מה אפשר לעשות בכל זאת, כלא עומדות לרשותנו האפשרויות הללו? רצוי ליצור קשר עם מספר בעלי מקצוע, לבדוק מחירון עבודות רלוונטי, ולקרוא קצת טיפים שיעזרו להבין את התחום טוב יותר. מדריך בעלי מקצוע מומלצים כמו זה של המקצוענים, יכול לעזור למקד את החיפוש ולצמצם את הסיכון. רצוי לבקש לראות תעודה או רשיון, בהתאם לסוג העבודה ובעל המקצוע.

אין תגובות: