יום שני, 7 בספטמבר 2009

חיפוש אחר בעלי מקצוע בגוגל

הביטוי בעלי מקצוע הוא ביטוי תחרותי מאד בגוגל, ועשרות אתרי אינטרנט מנסים להיות מדורגים עבורו במיקומים גבוהים. מאחורי חלקם, עומדים כנראה בעלי אתרים ומקדמים שמאמינים שהביטוי הזה יביא להם תנועה גדולה.

לא בטוח שהציפייה הזו ריאלית, משום שלביטוי הספציפי הזה מקושרים כ-3500 חיפושים חודשיים וב"התאמה מורחבת" (ביטויים מורכבים שכוללים בתוכם את צמד המילים) הביטוי "בעלי מקצוע" אחראי לכ-8000 חיפושים חודשיים. חישוב פשוט מראה שדי בכך שתריסר אנשים מחפשים את הביטוי על בסיס יומי (באופן רגיל ובעזרת כלים אוטומטיים שונים) כדי ליצור אלפי חיפושים חודשיים.

כמובן שלהופעה עבור הביטוי בעלי מקצוע ולביטויים שקשורים בו (כגון אנשי מקצוע, בעל מקצוע, בעלי מקצועות, בעלי מקצוע מומלצים, אינדקס בעלי מקצוע, לוח בעלי מקצוע, בעלי מקצוע אמינים, בעלי מקצוע מומלצים וכן הלאה) יש חשיבות גם מבחינת תפקידם במיתוג ובניית היוקרה של אתר בעיני קהלי היעד שלו, הכוללים לא רק גולשים אלא גם מפרסמים פוטנציאליים.

מכל מקום, הניסיון מראה שהמחפש הישראלי כבר מזמן הרבה יותר מתוחכם מזה. הוא לא מבצע חיפושים מיותרים אלא ניגש ישר לעניין. לדוגמא, אם הוא רוצה להזמין אוכל ממסעדת ג'ירף, הוא לא יחפש "משלוחים" כדי להגיע לאתר משלוחים ולחפש בו את הדף של מסעדת ג'ירף אלא יחפש ישירות "ג'ירף משלוחים" או "ג'ירף תפריט משלוחים", במטרה להגיע לדף בתוך האתר שהוא מחפש.

כל מקדם אתרים רציני יודע שחיפושי זנב ארוך כאלה הם ה"שמנת", וזה נכון גם כשמדובר על חיפוש בעלי מקצוע. מספר גדל והולך של אנשים לא באמת מחפשים ביטויים כמו יצאת גדול או שיפוצים, אלא יותר ביטויים כמו חברת הובלות תל אביב או שיפוצים באזור הצפון, או נופש בצפון.

האופי המשתנה של החיפוש יכתיב את אופני הקידום, גם כשמדובר על משלוחים, גם כאשר מדובר על בעלי מקצוע וכמובן גם בתחומים אחרים.

אין תגובות: