יום רביעי, 5 באוגוסט 2009

שיפוץ דירות להשכרה

בתור תל-אביבי שגר בשכירות מזה כ-15 שנים יצא לי לגור בדירות שונות, באזורים שונים של העיר ובמצבים שונים של תקינות וקלקול. יש בעיר הזו הרבה בניינים משנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, וכבר יצא לי לגור במקומות ישנים אפילו יותר מזה.

יש בתל-אביב דירות שעוברות שיפוץ בתדירות גבוהה יחסית של אחת לכמה שנים, לרבות צביעה, תיקוני אינסטלציה, חשמל, וכו', אבל זה די נדיר. ברוב המקרים הדירות מוזנחות, ועוברות שיפוץ כללי במקרה הטוב פעם בעשור או שניים.

צביעת דירה היא לא עסק כל-כך יקר, בייחוד לא ברמה שמקובלת בדירות להשכרה בתל-אביב - אלפי שקלים בודדים, ששווים לחודש שכירות אחד או פחות. גם תיקון תריסים לא צריך להיות עניין מסובך במיוחד, וכך גם הזמנת זגג לצורך החלפת חלונות או שיפור האיטום שלהם. בקיצור: מזמינים כמה בעלי מקצוע וסוגרים עניין.

החלפה מלאה של תשתית החשמל והאינסטלציה היא עסק יקר שיכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, אבל תכל'ס, זה בכלל לא צריך להגיע לזה - מספיק להזמין אינסטלטור פעם בכמה שנים, כדי שיחליף או יתקן ברזים פגומים, יזהה נזילות אם ישנן וכו'.

בסך-הכל, שיפוץ דירות שעומדות להשכרה בשוק הדירות התל-אביבי ולרוב מכניסות עשרות אלפי שקלים בשנה ללא קושי, צריך ויכול להתנהל באופן שוטף ואז ההוצאה לעולם לא מצטברת לעלות שקשה לעמוד בה, ולמרות זאת רוב בעלי הדירות לא עושים זאת.

אין תגובות: