יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

איטום זה חשוב

לא כולם מכירים את התחום הזה, אבל איטום לסוגיו הוא אחד מענפי הקבלנות הכי חשובים ומאלו שיש בהם גם הכי הרבה כסף. כאשר בונים בניין חדש מבצעים פרוצדורות שונות של איטום, בידוד וגם זיפות של הגג (אם כי לא תמיד הפתרון הוא באמת להשתמש בזפת. "זיפות" הוא השם המקובל רק בגלל ההיסטוריה הארוכה של שימוש בחומר השחור).

איטום טוב יגן על הדירה שלנו מפני החום והקור, רטיבות, רעשים שמגיעים מהחוץ וכו'. לשם כך יש לבצע איטום של קירות, דלתות, חלונות, מרפסות וכו' - כל מרכיבי הבניין. איטום שמגן מפני שינויי טמפרטורה מכונה "איטום תרמי" או "בידוד תרמי". בנוסף אליו ישנם גם איטום ובידוד כנגד רטיבות וכן איטום ובידוד אקוסטיים.

עבודת איטום טובה בבניין חדש יכולה להחזיק (תלוי מה) למשך חמש שנים עד עשרים שנה. בכל אופן, מומלץ להזמין קבלני איטום לביקורת שנתית, רצוי בקיץ כדי שיהיה ניתן לבצע איטום לקראת החורף. בעלי מקצוע בתחום נוהגים לגבות סכומים קטנים על הבדיקות, משום שהעבודות עצמן הן יקרות ומכניסות יחסית. כמו כן, ישנם בעלי מקצוע, אוטמים וחברות איטום, שמעניקים שירות במודל של ביטוח או "מנוי".

איטום טוב, בידוד יעיל ובדיקות שגרה, חשובים מאד מסיבות בריאותיות וכלכליות כאחד. איטום גרוע עלול לגרום לכך שבחודשי החורף תהיו חולים יותר, לעורר התפתחות של עובש בקירות, להגדיל את הוצאות החימום ולגרום לנזק לרהיטים, בגדים וחפצים אחרים. לכן, ביקורת תקופתית על איכות הבידוד והאיטום היא חשובה ומשתלמת.

אין תגובות: