יום שבת, 6 בדצמבר 2008

שיפוץ קל ברזומה

עיגול פינות בקורות החיים הוא לא סיפור גדול, אבל כשמדובר בניפוח רציני שגם עלול להביך אנשים אחרים, זו יכולה להפוך לחתיכת חזירות.

זהו סוד ידוע שרוב האנשים מרמים בקורות החיים שלהם ובדרך-כלל זה באמת לא ביג דיל. לא נורא לזייף קצת ולהפוך את השליטה שלך בשפה הגרמנית מ"סבירה" ל"טובה". או לטעון שהיית בעבודה מסויימת 3 שנים ולא שנתיים, כדי להסוות את העובדה שבאמצע עשיתי טעות-קריירה מביכה שאתה רוצה להדחיק.

כמובן, זה עניין אחר לגמרי כשאנשים משקרים בקורות החיים שלהם ברמה שהופכת אותם לשרלטנים. לדוגמא, כאשר חברת כנסת שבקושי סיימה תואר ראשון (וגם זה לא לגמרי בטוח), מספרת שהיא בעלת תואר שני, וזה מתגלה רגע לפני שהיא מתמנה לתפקיד של סגנית שר. וזו, באמת, רק דוגמא - פגשתי בימי חיי כמה מקרים באמת קיצוניים של חוצפה בתחום הזה.

בדרך-כלל אנשים חושבים שהבעיה עם שקרים בקורות החיים הן שאדם מציג כישורים שבעצם אין לו. זה נכון, כמובן - כשזה לא שיפוץ קל שבירת קירות והוספת קומות, אז המועמד בעצם מרמה את מי שעתיד להעסיק אותו. אני דווקא מוטרד יותר מהיכולת של אנשים לייחס לעצמם הצלחות-עבר באופן שמביך אותי. לדוגמא, לגלות שמישהו שעבד תחתיי זמן קצר - וגם היה די גרוע, אם כבר נכנסים לזה - מציג את עצמו כאילו עבד איתי תקופה ארוכה. במקרה שלו, מכיוון שדי הביך אותי שבכלל עבדתי איתו מלכתחילה, היה מביך במיוחד לגלות שיש אנשים שחושבים שעבדתי איתו תקופה ארוכה, מרצון.

אין תגובות: